Søg i denne blog

onsdag den 2. november 2011

Lynstegt and med grønne bønner

Nemmere bliver det ikke! Wok, wok-amok. Og så er det sådan jeg bedst kan lide min and! Altså lynstegt......


Opskriften er til 2 personer




1 andebryst 
lidt olie til stegning 
1-2 tsk. sukker 
250 g grønne bønner, 
enderne nippede 
1 løg i både 
1 grøn peberfrugt 
½ dl østerssauce 
½ dl vand 
sød basilikum (thaibasilikum) 

TILBEHØR
kogte ris


Skær andebrystet i skiver, og steg dem i olie i en varm wok i 1 minut. Kom sukker på og derefter grønne bønner. Steg i 2-3 minutter, tilsæt løg og peberfrugt, og steg i yderligere 1 minut. Tilsæt østerssauce og vand, og lad det hele koge op. Tag wokken af varmen, tilsæt plukket basilikum, og servér straks med kogte ris. 

Opskrift: Louisa Lorang
Foto: Anders Schønnemann

4 kommentarer:

  1. Altså du må godt bo i mit køkken :-)

    SvarSlet
  2. Tak! Er det i Kbh - og må jeg tage ungerne med? ;-)

    SvarSlet
  3. Du formår altid at gøre mig sulten når du poster et nyt indlæg (damn woman).

    SvarSlet
  4. Mit ydmyg job, Michelle. En fornøjelse at du fortsat vil spise med :)

    SvarSlet