Søg i denne blog

fredag den 15. juli 2011

Bærsalat med vaniljesirup

Nem og super dejlig bærsalat. Spis den med vaniljeis eller flødeskum til. eller bare som den er.

Opskriften rækker til 6 personer.



             1 stang vanilje
 2 dl sukker
 1 dl vand
ENDVIDERE
400 g jordbær
125 g hindbær
125 g blåbær
125 g brombær
125 g ribs
100 g hakket mørk chokolade
100 g hakket hvid chokolade
evt. flødeskum eller vaniljeis
Flæk vaniljestangen og skrab kornene ud. Kom vaniljekorn, vaniljestang, sukker og vand i en kasserolle og kog det op i 3-5 minutter. Tag siruppen af varmen og køl den helt ned inden brug.
Skær evt. jordbærrene i mindre stykker og vend forsigtigt bærrene med vaniljesirup og den hakkede chokolade. Anret bærrene i skåle eller høje glas og servér dem evt. med flødeskum eller vaniljeis til.

Opskrift: Louisa Lorang
Foto: Anders Schønnemann

4 kommentarer:

  1. Åh, hvor lækkert! Jeg er lige rendt over din blog, og må sige jeg allerede var solgt da jeg så din undertitel. Fantastisk!:) Så lækre retter du viser frem. Glæder mig til at følge med fremover:)

    SvarSlet
  2. Velkommen.....
    Dejligt at du vil spise med :-)

    Kh L

    SvarSlet
  3. Hvor lyder det sommerlækkert... som noget jeg godt liiiige kunne hapse i solen med en god veninde og lidt Asti!

    SvarSlet
  4. Har lavet din bærsalat til mine gæster og det var et stort hit!
    Har dog lige nogle spørgsmål. Min sirup blev krystalliseret efter at have stået et døgn på flaske, på køkkenbordet. Måtte si, inden jeg hældte det over bærsalaten. Har du evt. et lille fif?
    I tillægget fra Femina skriver du at den kan serveres med en creme, men kan ikke se den i opskriften, kan det pass

    SvarSlet