Søg i denne blog

torsdag den 7. juli 2011

Appeldream


Jeg laver gerne en stor portion sukkersirup og opbevarer den i køleskabet - så jeg liiiiige kan fikse en drink eller en lemonade.
Orker du ikke det kan du bruge lys agavesirup. Det er mindst lige så godt!

SUKKERSIRUP:
2 dl vand + 2 dl sukker. Kog op til sukkeret er smeltet. Afkøl helt og opbevar i køleskab. Hep.....




1 grannysmith æble
4 cl vodka
2 cl sukkersirup
4 cl limesaft
1 dl danskvand
en tynd skive æble til pynt

·      Skær æblet i både og fjern kernehuset.
·      Blend isterninger, æble, vodka, sirup og lime i 1 minut. Sigt evt. drinken.
·      Hæld drinken i et stort glas og top med danskvand.
·      Servér straks, gerne pyntet med tynde skiver æble, lime og sugerør.
      
      Opskrift: Louisa Lorang, Mad & Venner
      Foto: Line Falck

2 kommentarer:

  1. Sikke en smuk drik! Jeg har en vanilijesirup til at stå i køleskabet, som jeg lavede til min iskaffe, det tror jeg da kan bruges :-)

    KH
    B

    SvarSlet
  2. Så tror jeg sgu at du får en Appeldream-deluxe ;-)

    Kh L

    SvarSlet